söndag 15 mars 2009

Tretton

Jag sitter i din säng med ett täcke runt min kropp. Allting som händer, det händer. Fast ändå inte. 

Du sitter till höger om mig på sängen och jag lutar mig mot dig. Det är som att kastar jag mig ut för ett stup när jag gör det, på liv eller död, men det vet ju bara jag. Du vänder dig mot mig så att mitt huvud kan vila mot ditt bröst, vågar inte riktigt röra vid mig eftersom du har lovat. Fastän du inte rör vid mig, fastän vi två på sätt och vis helt främmande människor bara sitter där på kanten av en säng i en lägenhet och liksom finns, så har jag aldrig någonsin känt mig så trygg. Skulle världen rasa samman just då så skulle vi fortfarande sitta där på kanten av din säng. Jag bara vet det.

Jag skulle luta mig mot dig och du skulle flytta dig lite närmare.

- Du får röra vid mig
- Jag vill att du rör vid mig

1 kommentar: