torsdag 26 mars 2009

Trettiosex

På pappret är vi så fel. Helt fel. Du är fel för mig. Men mest är det jag som är fel för dig, jag vet det.

Jag har alltid haft ett krav, något som Han måste ha. Han måste ha visioner. Han måste ha drömmar och mål. Jag skulle aldrig falla för någon utan det, aldrig någonsin. "Det är vad som gör en människa" har jag tänkt. Utan det är man ingenting. 

Så träffade jag dig. 

Och jag tänker att om så din enda vision i livet ska vara att älska mig så räcker det. Jag vill nog inget hellre.

5 kommentarer:

  1. Svar: Ja, visst är han helt fantastisk? Hans texter är så fina så. (:

    Precis så tänker jag, att jag inte kan vara tillsammans med någon som inte har drömmar och mål. Men det finns förmodligen så mycket mer än drömmar och mål. Ellerhur? Kärlek har väl trots allt inte så mycket med det att göra? Jag vet inte, men just nu letar jag efter någon med drömmar och mål, någon som strävar efter något.

    SvaraRadera
  2. Josefine: Drömmar och mål är det finaste som finns, det har jag alltid tyckt. Men ibland blir jag himla less på mig själv. Så många drömmar och mål att uppfylla att jag glömmer bort allt annat, att det finns något annat. För det gör det ju. Det tror jag.

    SvaraRadera
  3. jag älskar allt jag läser här.
    och ibland känns det som att du skriver om saker som ligger lagrade i mitt hjärta.

    SvaraRadera
  4. kim: Så väldigt fint att du gillar det jag skriver för jag älskar nämligen det du skriver också! Fantastiskt duktig är du! Och jag känner igen mig i det du skriver också. Himla mycket!

    H: Tack, tack fina Hanna! :)

    SvaraRadera