söndag 22 mars 2009

Tjugoåtta

Jag kräver så fasligt mycket. Vill ha allt innan jag ger något. Det finns ingen logik alls. Överhuvudtaget.

Jag undrar hur många som har träffat någon som han. Har du träffat någon som följer efter dig så nära att du kan känna hans andetag mot nacken när du bestämmer dig för att, klockan tre på natten, utforska någon annans trädgård? Någon som kysser dig på någon annans dörrmatta, länge, innan han tar din hand och säger "du är galen" som om det vore det vackraste som fanns att säga om någon. 

Har du träffat någon som tagit av sig tröjan och klätt på dig den när du varit för trött för att orka göra det själv och sedan burit dig över en snödriva för att den vanliga vägen runt om är längre?

Någon som inte slutar ringa fastän du aldrig svarar.

Jag har träffat honom. Hans namn börjar på bokstaven J.

Han har slutat ringa nu.

6 kommentarer:

  1. Då är det väl bara att ringa upp? :)

    SvaraRadera
  2. Min hette också J.

    SvaraRadera
  3. Du skriver vackert unga dam. Jag är också utan logik.

    SvaraRadera
  4. a.k: Jag önskar att jag också såg på saken så.

    Anonym: Åh, dessa fina på bokstaven J.

    Hanna: Tack, tack! Så var vi två utan logik. Säkert finns det fler, även fast det inte känns så.

    SvaraRadera
  5. ring honom. snälla svälj det som stoppar dig och ring honom. det kan vara värt det i slutändan. ring honom och säg precis allt du känner, eller ring honom och säg bara hej, ring och bara säg att du saknar honom för att nästa sekund lägga på.

    snälla.
    jag önskar jag hade gjort det men nu är det för sent.
    lyssna på emilj jensens "så får du mig ändå."

    kram.

    SvaraRadera
  6. josefin: Åh, först nu såg jag din kommentar. Först måste jag bara säga; så fantastiskt fint skrivet! Och hela jag vet att du har rätt. Men jag är så himla rädd, jag vet inte varför.

    Nästa gång jag möter honom, vart det än är, ska jag söka hans blick. Det är allt jag kan lova.

    SvaraRadera