torsdag 12 mars 2009

Sex

Jag minns att vi sitter på stentrappan till en affär, i huset bredvid bor du. Jag sitter i ditt knä och skakar för att det är så kallt. Jag har din tröja på mig under jackan, den luktar du. Jag kan inte förstå hur man kan bli bekant med någons doft sådär när att antalet timmar jag har känt dig är färre än fingrarna på min hand. Du andas mot min hals, medvetet eller omedvetet. Mina händer känns så små i dina. Jag älskar det. 

- Snälla, kan vi inte gå in till mig?
- Vi behöver inte göra något, jag ska inte röra dig.
-
- Du måste in, du fryser ju ihjäl.
-
- Du kan ligga i min säng, jag kan sova på soffan.
-
- Du får ligga var som helst. I sängen, på soffan, på köksbordet om du så vill.
-
- Kom.

Så bar du mig över snön och mina armar runt din hals ville aldrig släppa taget. 

2 kommentarer:

  1. människor som kan skriva som du växer inte på träd. fortsätt skriva, jag kommer läsa :)

    SvaraRadera
  2. sofia: Åh, jag blir så himla glad, om du bara visste! Tack så jättemycket!

    SvaraRadera