måndag 23 mars 2009

Trettioett

Jag har blivit utmanad. Av vackra Janna.

Här är reglerna:
-Respond and rework. Answer the questions on your blog, replace one question you dislike with a question of your own invention; add a question of your own.
-Tag eight other un-tagged people.

Nuvarande besatthet?
Vaniljljus och hallonrosa nagellack.

Vad har du på dig nu?
Linne + trosa, present från mamma. Ser ut såhär:


Tar du tupplurar?
Jag försöker ibland men jag är inte så bra på att sova på dagen.

Vem kramade du sist?
En vän, tre dagar sedan.

Vilka är de finaste orden du vet?
Kärlek, kreativitet, berusad och oändligt många franska balettermer som jag inte ens tänker försöka stava till.

Vad blir det till middag?
Alltid pasta om jag får bestämma.

Vad var det sista du köpte?
Säkert något klädesplagg.

Vad lyssnar du på just nu?
Rachael Yamagata - Reason why

Favoritväder?
Sen eftermiddagssol. Varma sommarnätter.

Vilka är dina bästa redskap?
En vän sa en gång att jag har världs-axlar, det tyckte jag var fint. Att jag liksom bär världen på mina axlar. Jag har lätt för att känna sympati, kanske lite för lätt för mitt eget bästa ibland, men jag är ändå tacksam för att jag känner mycket för andra.

Säg något till den person som taggade dig.
Du är väldigt fin Janna, jag gillar din blogg himla mycket!

Favoritresemål?
Koh Lanta, Thailand, några år bakåt i tiden.

Nämn några saker du inte kan vara utan?
Kärlek, fantasi, drömmar och framtidstro.

Vad skulle du vilja ha i dina händer just nu?
Två händer. Hans händer. Jag vet precis hur det skulle kännas, fast ändå inte.

Om du förvandlades till en känd person av motsatt kön, vem skulle det vara?
Jag vet inte om jag skulle vilja vara så känd. Skulle nog helst vara någon okänd.

Om du kunde åka varsomhelst i världen i en timme var skulle du åka?
Paris, har aldrig varit där.

Vem skulle du vilja fastna i en hiss med?
Martin Adler

Favoritlukt?
Luften efter att ett kraftigt regnväder dragit förbi och himlen börjar spricka upp igen.

Skriver du dagbok?
Inte varje dag, men jag har en liten rosa bok som jag skriver i när jag behöver och vill. Den ligger i översta lådan i byrån bredvid min säng.

Jag utmanar: Josefine, Anna BLinaAnna, Felicia, Daria, Kim och Emma.

12 kommentarer:

  1. Oj... va sällan folk kramas :s

    sv: Men du.. Varför gör du inte det då? :)

    SvaraRadera
  2. amanda: Bara för att jag kramas sällan betyder det ju inte att resten av världen också gör det :) Inte för att jag tycker att jag kramas sällan, ibland kramas jag mer och ibland mindre bara.

    Och varför jag inte ringer.. det finns inget riktigt bra svar på den frågan.

    SvaraRadera
  3. Den där utmaningen antar jag! Svaren kommer någon gång under kvällen, mmmhm. Nåt att se fram emot, haha. Puss

    SvaraRadera
  4. Absolut! Böcker är fantastiska.

    SvaraRadera
  5. Anna B: Bra Anna, jag ser fram emot att se läsa dina svar! :)

    Frida: Att de är, helt fantastiska.

    SvaraRadera
  6. Inte ofta man blir utmanad, nu är svaren uppe på bloggen iaf! (:

    SvaraRadera
  7. oj, du utmanade mig. vad fint av dig!
    jag vet inte om jag vågar svara, det känns som att svaren kommer att vara överdrivet trista bara. men jag kan ju försöka kanske!

    SvaraRadera
  8. Josefine: Åh, va roligt, ska genast in och kolla!

    kim: Mina svar blev inte heller så roliga, jag tror inte det är poängen. Hoppas inte det i alla fall! Jag tycker du ska svara och strunta i om du tycker svaren är trista eller inte.

    SvaraRadera
  9. wow, jag blev utmanad. va fint av dig.
    vi får se om jag gör den eller inte, såna där listor är inte så mycket för mig.. :) men kanske ska man gör ett undantag.

    SvaraRadera
  10. felicia: Listor är inte så mycket för mig heller. Jag tycker du ska göra den ändå. Om du vill. Annars inte. Såklart :)

    SvaraRadera
  11. åh vad bra, listor är tipptopp när man är uttråkad, vilket jag är nu som tusan.

    SvaraRadera
  12. Anna: Vilken tajming, jag ska genast in och kika! :)

    SvaraRadera