måndag 20 april 2009

Sjuttoåtta

Jag tycker inte om sjukhus. Jag har varit där både regelbundet och mer spontant ganska mycket de senaste åren. Det är något med att sitta i främmande korridorer och vänta som gör att jag mår himla dåligt. Jag föreställer mig att varenda människa som passerar har fått ett hemskt dödsbesked, vet inte riktigt varför jag gör det.

Jag har en bild som sammanfattar min relation till sjukhus ganska bra. Det händer att jag springer iväg lite tidigare än man bör. Med något i armen till exempel.


Jag tänkte att vi skulle prata om det lite senare idag. Jag har nämligen lite svårt att skriva om kärlek just nu. Istället kan jag kanske berätta om cancerbesked eller om ett hjärta som dunkar i otakt för att man inte mår bra i själen.

7 kommentarer:

  1. har du cancer? stackare :/:/:/:/

    SvaraRadera
  2. Jag gillar inte sjukhus. Kopplar samman det med död och sjukdomar som inte går att bota.

    Svar: Åh, du gör mig alldeles ordlös. Jag kan inte komma på något att skriva förutom att så som du skrev om mitt inlägg känner jag för alla dina inlägg.

    SvaraRadera
  3. Anonym: Nej, jag har inte cancer.

    Josefine: Samma här! Vi får hålla oss borta därifrån.

    Så fint att du tar åt dig, för jag menade verkligen det jag skrev.

    SvaraRadera
  4. Jag blir himla orolig nu, fina A.

    SvaraRadera
  5. Anna: Fina du, det är inget att oroa sig för. Allting löste sig himla bra till slut!

    SvaraRadera
  6. Jag avskyr sjukhus. Har varit där otroligt många gånger, så jag vet om känslan av att ha en sån i armen. Jag tycker att allting du skriver är så fint. Ser fram emot när du skriver någonting igen.

    SvaraRadera
  7. Cecilia: Så tråkigt att höra att du är på sjukhuset ofta. Jag hoppas du slipper det snart.

    Tack så hemskt mycket, så fint att du tycker om det jag skriver!

    SvaraRadera