söndag 12 april 2009

Sextioåtta

Jag mår bra nu.

Jag har inte alltid gjort det. Och tanken på att man slänger bort år på att må dåligt gör det bara ännu svårare att vända. Jag tror att det viktigaste är att inte lägga skulden på sig själv. Mår man dåligt så gör man det. Det finns inget rätt eller fel. Det spelar ingen roll om man inte har något att skylla på. Och man får skratta fastän man vill gråta inombords om det känns lättare att ta sig igenom dagen så. Det handlar inte om att ljuga för sig själv, det handlar om att i morgon kan bli bättre.

För det finns ett slut. Jag lovar det.

7 kommentarer:

  1. Det är ingen höjdare att känna sig halv, men det är okej ändå.

    Det känns som att du tog orden ur mina tankar när du skrev det du skrev i det här inlägget.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Julia [julia.e@hotmail.com]april 13, 2009

    Nu har jag läst igenom hela din blogg, från början till slut. Och här sitter jag mitt i natten och förundras. Alla dina tankar och ord är som hämtade från mig. Jag som aldrig blir kär, jag som inte riktigt vet hur man gör. Jag som går omkring och väntar på att han ska dyka upp, för en dag borde han väl göra det?
    Jag känner igen mig i allt det du skriver och jag vill bara säga tack för att du fyller den här bloggen med dina tankar. Det gör mig trygg och jag känner mig inte lika ensam med att ha ett skört hjärta som inte kan banka sådär extra hårt för någon.
    Nu ska jag sova, drömma om att träffa han som är den rätta. Tack.

    SvaraRadera
  3. Du skriver så himla, himla bra. Om du skrev en bok skulle jag köpa den. Jag lovar.

    sv: Jag kan verkligen tänka mig att man lär sig mycket av att stå nära sina äldre släktingar. Egentligen borde man ha vänner i alla åldrar.

    SvaraRadera
  4. "Jag tror att det viktigaste är att inte lägga skulden på sig själv. Mår man dåligt så gör man det. Det finns inget rätt eller fel. Det spelar ingen roll om man inte har något att skylla på."

    Tack.

    SvaraRadera
  5. S: Jag vet. Fast egentligen ska man nog inte må okej, man ska må bättre än så. Men jag tror det kommer. Snart.

    Julia: Jag blir alldeles varm inombords när jag läser din fina kommentar. Tack!

    Jag tror visst att han kommer att dyka upp. Det bara måste vara så. Och jag tror att när han dyker upp så kommer du våga chansa lite extra mycket. Ditt sköra hjärta kommer visa sig vara så mycket starkare än du tror. Det kommer finnas så himla mycket kärlek där inne!

    Hanna: Tack, tack, tack! Om jag någonsin skrev en bok skulle jag skicka ett exemplar till dig! Det är du och alla andra som läser som får mig att vilja skriva!

    felicia: Åh, det är jag som ska tacka. Tacka dig för att du läser. Och det är så fint om något jag skriver kan göra det lite mindre jobbigt för dig. Jag önskar att jag hade läst något som detta när jag tyckte att allt var tungt. Jag trodde jag skulle må dåligt i en evighet, men jag hade fel. Även om det känns som en slags evighet så finns det ett slut.

    SvaraRadera
  6. tack så väldigt, väldigt mycket. du anar inte hur mycket det betyder. tack, snälla du.

    SvaraRadera
  7. useless: Inget att tacka för. Jag tycker du verkar vara en himla fin person!

    SvaraRadera