lördag 4 juli 2009

Etthundrafyrtiosex

Det ska ju handla om kärlek här och jag känner att jag har misslyckats med det den senaste tiden (det har mest blivit om något annat som inte riktigt hör hemma här). Jag tänkte därför vara tyst i några dagar och sedan hoppas jag komma tillbaka med så mycket ord om kärlek att vi nästan spricker.

Samtidigt vill jag passa på att tacka er. För att ni är så himla fantastiska. Jag vet att jag har sagt det flera gånger tidigare men jag vill säga det igen. Ni är de finaste läsarna som finns. 

Lite extra tacksam är jag för att ni är så många som tar er tid och kommenterar. Av de etthundrafyrtiofem inlägg som finns publicerade här har bara tretton lämnats okommenterade. Slump eller inte är just inlägg nummer tretton utan kommentarer. Vill ni läsa om något som kanske inte var kärlek men ändå himla speciellt så kan ni läsa det där.

10 kommentarer:

  1. Och tack för att du är så jävla asgrym.

    SvaraRadera
  2. Din blogg är väldigt lätt att kommentera tycker jag, för jag känner igen mig i det mesta och det blir lätt att jag funderar efter att ha läst ett av dina inlägg.

    Du har en riktigt fin blogg.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att allt du skriver känns viktigt, det är saker som spelar någon roll. Då vill man kommentera. Mer vanliga bloggar blandar ju skräp med inlägg av vikt, men din känns som.. bara viktigt.
    Kom tillbaks när du känner att det är rätt!
    puss

    SvaraRadera
  4. du är så bra!

    SvaraRadera
  5. Håller med varje ord från både "s" och "Hanna". Dessutom är det senaste, som du tycker inte hör hemma här, det som alltid har varit min verklighet och erfarenhet av kärlek. För mig har det aldrig varit rosor och vidsträckta ängar, snarare törnbuskar. Det du skriver sätter sig, liksom. Det sitter rätt.

    När du kommer tillbaka väntar jag.

    SvaraRadera
  6. jag väntar här till du kommer tillbaka.
    tills dess läser jag dina gamla texter. ikväll när jag lyssnar till regnet och minns när jag en hel sommar fick frågan 'när ska du komma hit och lyssna på regnet med mig?' men jag vågade inte. jag var rädd för att jag inte skulle kunna gå därifrån sen när det slutade regna.. det slutade regna och han slutade fråga. ikväll lyssnar jag fortfarande på regnet i ensamhet.

    förlåt, vet inte varför jag skrev det här till dig. men har aldrig vågat berätta för någon, och just ikväll kändes det som att det skulle rinna över annars..

    SvaraRadera
  7. Jag uppskattar verkligen din blogg, den har blivit min tillflyktsort när det behövs som mest. Och det kan aldrig bli fel bara du gör och skriver precis det du själv vill.

    SvaraRadera
  8. Kärlek kan betyda så många olika saker =)

    SvaraRadera
  9. Intressant inlägg med tanke på min kompis som gjorde en liten enkät om kärlek på sin blogg idag, mycket kul må jag säga, här: http://hnneli.blogg.se

    Men som Latja ovan här skrivit: "Kärlek kan betyda så många olika saker". Keep going, jag läser på! :)

    SvaraRadera
  10. ALB: Tack för att du får mig att vilja skriva!

    s: Åh, tack för att du gör den fin med alla dina fantastiska kommentarer.

    Hanna: Jag är nog tillbaka. Lite i alla fall. Går inte att inte trivas här när ni skriver så fint till mig!

    dimmigadagar: Åh, tack så hemskt mycket!

    Micke: Tack, tack! Dina ord betyder så mycket för mig!

    a: Jag tycker det var himla fint av dig att berätta. Fortsätt gärna! Och tack för att du väntar.

    S: Åh, jag önskar att du förstod hur mycket dina ord betyder för mig. Det har bivit ett himla trevligt ställe det här. Jag trivs så väldigt bra och det betyder så mycket att ni också gör det!

    Latja: Det är så sant. Ibland glömmer jag nog bort det.

    saro: Åh, jag ska genast in och läsa. Och tack för att du läser!

    SvaraRadera