fredag 24 juli 2009

Etthundrafemtioåtta

Jag vill skriva så mycket om honom. Jag vill skriva allt om honom. Om hur han tar på mig utan att jag går sönder. Om hur han pressar gränser och krossar murar och det är fruktansvärt. Men mest fruktansvärt rätt.

Jag är livrädd men jag tycker om honom alldeles för mycket för att låta min rädsla förstöra detta. Jag tycker om att jag inte kan sätta ord på vad vi är. Jag tycker om att det känns oviktigt att definiera vad vi är. För det viktiga är att jag vill vara med honom. Och han får mig att må bättre.

Och jag trodde aldrig att jag kunde känna så.

12 kommentarer:

  1. sluta skriv ner mina ord. eller nej, sluta inte. aldrig. lova? dessa få ord fick mig att inse saker. tack.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag är så glad att du kan känna så nu. Att du vågar och att det är rätt. Du förtjänar det!

    SvaraRadera
  3. Ååh, käraste finaste. Det låter väldigt, väldigt bra. Jag tror inte att allas kärlek eller känslor känns på precis samma sätt, men att vilja vara med någon och när någon får en att känna sig bättre, då är det något bra.

    (Jag har precis kommit tillbaks efter en kort internetsemester. Det känns underbart att läsa dina vackra blogginlägg igen.)

    SvaraRadera
  4. kära du. kära vän. kära a.

    är du lycklig? för isåfall är jag lycklig.
    om du har funnit kärlek, en värmande själ kan jag bara le, för din skull. du förtjänar den bästa av kärlek. du förtjänar den bästa av värme.

    jag önskar mej också värme.

    hjärtan, till dej, dej & dej!

    SvaraRadera
  5. åh. vad glad jag blir. för din skull. :)

    SvaraRadera
  6. Heja, heja. Så fantastiskt.

    SvaraRadera
  7. åh, UNDERBART! "Om hur han pressar gränser och krossar murar..." Jag tror också det, att ibland behövs inga definitioner, att de i sig bara skulle innebära gränser. ALL värme till dig (er)

    SvaraRadera
  8. Jag önskar dig all lycka och beundrar ditt mod. Fortsätt så!

    Jag önskar jag kände så starkt som du. Jag önskar jag hade träffat någon som var så säker på mig som han är på dig. Jag önskar jag hade din styrka.

    Värme!

    SvaraRadera
  9. johanna: Åh, jag kan nog inte sluta skriva. Så du behöver inte oroa dig. Tack för att du läser!

    Julia: Tack! Det är mycket som jag fortfarande inte vågar. Men det känns som att om jag någonsin ska våga så är det med honom.

    Hanna: Åh, du har så rätt! Det är så olika för alla. Men för mig är det här nog allt just nu. För att jag inte ens visste om jag kunde känna såhär. Det känns så fint att få berätta det här för dig. För det känns som att du känner med mig. På riktigt. Tack för det!

    tvillingsjal: Jag är nog lycklig när jag är med honom, ja. Ibland känner jag mig så fruktansvärt sårbar och förvirrad och jag tror inte alls på att någon som han skulle vilja ha någon som mig. Men när jag är med honom så tror jag det. För det känns äkta.

    dimmigadagar: Åh, tack för att du känner med mig. Jag kan inte riktigt förstå att det finns så fina människor. Jag uppskattar det så mycket!

    ALB: Jag tror faktiskt det. På riktigt himla fantastiskt. Och jag trodde aldrig, aldrig att jag skulle få skriva om det här.

    S: Precis, precis så tror jag också. Tack för dina fina ord, det värmer så mycket!

    Yrsa: Jag känner mig ganska modig just nu, men egentligen är jag fortfarande livrädd. Det finns så mycket som jag inte vågar. Men med honom vågar jag lite mer. Jag vet egentligen inte hur säker han är på mig. Men det känns tillräckligt.

    Jag tror att om jag kan så kan alla andra.
    Massor med värme till dig!

    SvaraRadera
  10. Du tror kanske att jag har slutat läsa, med tanke på att jag inte kommenterat på länge. Jag har inte slutat läsa, jag har bara tagit vara på sommarlovet. Rest och levt.

    & jag vill berätta för dig att jag ser upp till dig, för hur rädd du än är så vågar du ta risker. Även om du inte tror det själv.

    SvaraRadera
  11. Att inte våga är som att dö en liten smula.
    jag tycker mig kunna läsa mellan raderna att han betyder mycket för dig =)

    SvaraRadera
  12. Josefine: Välkommen tillbaka! Det är ju inte så konstigt att inte har haft lust att sitta inne vid datorn när du har haft så mycket annat för dig. Jag är nog ingen att se upp till, men tack ändå!

    Latja: Åh, du har så rätt. Jag har träffat någon himla speciell. :)

    SvaraRadera