söndag 19 juli 2009

Etthundrafemtiosex

I samma klass som mig på högstadiet gick killen med det busiga håret. Han som kunde strunta i skolan för att han spåddes en lysande karriär inom det mesta som hade med sport att göra och han som liksom aldrig lät livet vänta. Han som alla tjejer önskade som pojkvän inte bara därför att han hade de blåaste ögonen utan för att det var något med hans blick som gjorde den så svår att sätta ord på.

Alla utom jag var intresserade. Eller så var jag det men hade så mycket annat för mig som jag trodde var viktigare. Som att prestera bäst men mest av allt att överleva det där som kändes omöjligt och kallades livet.

Jag tänkte inte så mycket på det då, men såhär i efterhand har det kommit fram att han försvarade mig när jag var som skörast. För några dagar sedan hörde han av sig. Och jag inser hur man trodde att man var osynlig när man i själva verket inte var det. Hur man inte trodde att någon förstod, när någon gjorde det. 

7 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är så fin. Och det är sant det där, om att man inte är osynlig trots att man känner sig så.

    Tack för den fina kommentaren på mitt ganska känslomässigt utlämnande inlägg, jag blev tårögd. Kram till allra finaste du. <3

    SvaraRadera
  2. Jag kände mig ganska osynlig under högstadiet och jag tror inte att någon av mina gamla klasskamrater riktigt ser mig nu heller. Men nu har jag nya som ser mer av mig och är hur fina som helst, så den känslan av att vara osynlig existerar inte lika mycket längre.

    SvaraRadera
  3. Hanna: Varsågod! Och tusen kramar till dig!

    su: Åh, så bra att det är bättre nu! För jag tror inte att man har hittat rätt vänner om man känner sig osynlig.

    SvaraRadera
  4. Ta chansen!
    Besvara hans kontaktsökande.
    Uppenbarligen så finns det något speciellt emellan er. Jag säger inte att det är kärlek eller så. Jag menar bara att ibland vet man inte vad ödet och livet har i beredskap för en.
    Var öppen!
    Ta chansen och se vad meningen med att den här mannen efter år plötsligt kontaktar dig.

    Tack för dina ord!

    SvaraRadera
  5. wow.
    det där var helt..
    fantastiskt.

    (jag ryser i hjärtat. om det nu är möjligt. det känns så iallafall.)

    SvaraRadera
  6. Yrsa: Han är verkligen speciell. Och jag är tacksam för att han hörde av sig igen. Jag tror att vi kommer att hålla kontakten. Som vänner. Så som jag och han vill ha det. Tack för dina ord, och för att du vill läsa mina. Det betyder så mycket för mig!

    K: :) :)!

    sarah: Tack så hemskt mycket för dina fina ord! Det betyder allt för mig. Du får mig att vilja skriva!

    SvaraRadera