tisdag 2 juni 2009

Etthundratjugo

Ni är ungefär hundra personer som tittar in här dagligen, hur lite jag än skriver så klickar ni er ändå in här. Jag tycker att det är himla fint att ni gör det och det betyder nog mer än ni riktigt förstår för mig. Jag tycker att ni är väldigt duktiga på att kommentera och ge mig fina ord och ni får mig att vilja skriva

Den här bloggen var inte tänkt att fortsätta såhär länge. Hade jag vetat det hade jag bland annat aldrig börjat med rubriker i stigande nummerordning. Mest för att det gör det omöjligt att rensa bland inlägg av den lite sämre kvaliteten men också för att (nu går jag händelserna i förväg och om en himla fin person skulle läsa detta skulle han rynka lite på pannan och säga att jag gör det alldeles för ofta) det ser så förvirrande ut med rubriker som trehundratrettiotre eller femhundranittiosju. 

Jag trodde aldrig att jag ens skulle skriva ett tjugonde inlägg när jag startade bloggen. Jag hade ju inte så mycket att skriva om kärlek, tänkte jag. Kanske har jag inte det nu heller, hur mycket jag än önskar att jag det var så. Men något måste det betyda, att det händer att jag knapprar små utkast på mobilen när jag cyklar till jobbet på morgonen för att jag inte ska glömma bort att skriva om det här sedan. 

Det jag egentligen ville komma till var att jag tänkte höra vad ni tycker och tänker om det ni ser och läser här. Kritisera så ska jag göra allt för att förbättra: Vill ni ha mer av något? Vill ni ha mindre eller inget alls av något annat? Skriver jag för långa texter? För korta? För snurriga? Skriver jag för ofta? För sällan? Är layouten tråkig eller rent av ful? Är textstorleken för liten så att det blir jobbigt att läsa? Finns det något särskilt ni vill veta om mig som ni undrar över? Jag vill veta allt och svarar på det mesta. 

14 kommentarer:

  1. Din blogg är perfekt som den är. Jag älskar att du är otydlig. Jag älskar din ärlighet. Den enkla designen. Längden på texten. Allting. Ändra inte på något. (förutom att uppdatera lite lite oftare, det skulle verkligen inte göra något)

    SvaraRadera
  2. det finns två anledningar till att mitt hjärta hoppar till lite extra när jag ser ett nytt inlägg från dig på bloggkoll. ena anledningen är lyckan för att du uppdaterat eftersom din blogg är en av de mest läsvärda tack vare de alldeles perfekt formulerade meningarna och avundsvära språket och ditt sätt att berätta som förmedlar så otroligt mycket. den andra anledningen är inte lycklig utan tvärtom ett sorgset vemodigt hjärtehopp, eftersom jag på pricken känner igen mig i all sorg du skriver om. att läsa en sorglig ledsen text om olycklig kärlek och i slutet tänka "det här är jag" känns hemskt.

    men fortsätt för all del skriva. fortsätt så att jag får känna hjärthoppen, trots allt är ett av dem lyckligt.

    SvaraRadera
  3. Du behöver egentligen inte ändra något! Men jag kan säga att det jag älskar mest i din blogg är när du berättar om något minne du har och man känner altid igen sig på något konstigt vis...det kan vara ett barndomsminne, rent kärleksminne (lycklig eller olycklig)...allt! Älskar den rena layoten också så keep it! Sen får du gärna uppdatera oftare ;)

    SvaraRadera
  4. du behöver inte ändra något, ska inte göra det. din blogg är perfekt för dina ord är så pass ärliga och levande. det tycker jag mest om tror jag. ärligheten.

    kärlek är svårt, och jag kan då inget alls om den. pojken jag träffade i helgen, vår framtid är så oviss den kan va och jag vet inte vad jag tycker om honom nu. jag kan inte bestämma mej om han är bra eller dålig. så, kärlek är svår, och jag kan inget. men jag ser fram emot att lära mej!

    Hoppas du mår bra!, och din header är perfekt!

    hjärtan, hjärtan, hjärtan, till dej!

    SvaraRadera
  5. som det redan sägs så behöver du inte ändra på någonting! det är bra som det är, du är bra. fast det är ju klart att ett litet extrainlägg ibland säger man ju inte nej till men du ska bara skriva när du känner för att skriva.

    kram, kram

    SvaraRadera
  6. Din blogg är precis så perfekt som en blogg kan bli! Den skiljer sig ifrån vanliga bloggar, som blandar vad som hänt idag med bilder som är fina med mode med vad som poppar upp i huvudet. Din blogg känns så.. fin. Mycket text istället för en massa bilder, och det passar ditt skrivsätt väldigt bra. Jag gillar hur anonym och ändå öppen du är.
    Fortsätt precis så här, men var inte rädd för att ändra dig om du får lust. Det är alltid mest intressant om man brinner för sin blogg.
    Puss, kära du!

    SvaraRadera
  7. och jag som älskar just dina rubriker så himla mycket!
    annars tycker jag att allt annat också är ungefär så perfekt som det kan bli.

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att du ska fortsätta skriva på det sättet du skriver. För det är ditt sätt. Det är ju det som det är lite över hundra som kommer in och läser, för du skriver just så som du gör. Klart den inte är perfekt. Det är just det som gör den det, perfekt.

    SvaraRadera
  9. sv: Det hoppas jag verkligen inte! Jag har upplevt det förut, då jag liksom stängde av för att allt gjorde så ont annars, och jag vet att jag funkar så. Jag stänger av om något gör för ont.
    Det är därför jag tycker att man ska ta hand om kärleken. Uppleva och glädjas och såras, men aldrig medvetet såra. Det gör bara sönder den.

    SvaraRadera
  10. Var bara du och låt det vara som det är, bloggen är perfekt. Den är ärlig, ren och inga krussiduller och får hjärtat att leoch även ibland gråta.. I LOVE IT! <3

    SvaraRadera
  11. Din blogg är bäst. Kämpa på, önskar dig all lycka i världen.

    SvaraRadera
  12. Jag säger som alla andra, din blogg är perfekt som den är. Lite mer uppdateringar skulle jag inte direkt dö av, men å andra sidan överlever jag helt klart utan det också.
    Jag blir så glad av din blogg, glad i allt det sorgsna. Kärlek till dig för det.

    SvaraRadera
  13. Jag vill veta mer om dig. Vem är du? Är du den coola tjejen som alla vet vem hon är, är du den blyga bokmalen som hellre lyssnar än pratar. Är du tjejen som alltid får ragg på krogen eller den som tror att hon kommer vara oskuld tills hon dör?

    Typ så. För du verkar vara så lik mig. Men jag förstår om det är lite skrämmande att lämna ut sig själv sådär.

    SvaraRadera
  14. Joella: Åh, du ska bara veta hur fasligt glad jag blev när jag läste din fina kommentar. Tack! Och jag hoppas att fler uppdateringar ska komma lite mer regelbundet snart, att orden liksom faller på plats igen.

    Anonym: Tack så hemskt mycket för din fina beskrivning! Du får mig att vilja skriva!

    tina: Åh, tack för responsen! Det betyder jättemycket att veta vad du tycker och tänker om allt. Och uppdateringarna ska förhoppningsvis bli lite tätare! :)

    tvillingsjal: Så fint att ärligheten kommer fram. För det är jätteviktigt för mig, att ni verkligen tror på att det finns någon som upplever allt det som jag skriver om. För jag finns ju.

    Tack! Och hjärtan åter till dig.

    susanne: Tack! Och jag hoppas, hoppas att jag kan skriva lite mer snart. Lite mer om fin kärlek.

    Hanna: Jag blir så otroligt glad för din fina kommentar. Tack! Jag gör nog verkligen det, även om det kanske inte verkar så just nu, så brinner jag för den här bloggen. För er. För att ni ger mig så himla mycket tillbaka. Ni är verkligen de bästa läsarna!

    Linn: Åh, så himla trevligt att du gillar mina rubriker. Och allt annat förstås. Tack!

    JJ: Jag tror att du har himla rätt i det du skriver. Åh, så fint att du vill titta in!

    E~*: Tack, tack, tack! Det betyder så mycket ska du veta!

    Maria: Hej Maria! Så fint att du tycker om min blogg. Och så fint att du tog dig tid att kommentera. Det betyder väldans mycket för mig att veta vad du tycker.

    Emma: Tack fina du! Jag hoppas att det ska bli lite bättre, lite mer regelbundet med inlägg numera. För ni förtjänar det och ni ger mig så mycket tillbaka. Du gör mig så himla glad med dina fina kommentarer!

    Anonym: Åh, jag vet inte riktigt var jag ska börja, det får nog bli ett inlägg om detta. Om mig alltså. Håll utkik!

    SvaraRadera