måndag 3 augusti 2009

Etthundrasextiotre

Jag tycker inte om killar med bilar som tutar på mig. Jag tycker inte om killar som visslar när man går framför dem på gatan. Eller de som ropar. Eller killar som tittar sådär. Sådär, ni vet.

Jag tycker om killar som håller upp dörren. De som frågar om det gick bra när man råkar knuffas i en folkmassa. Jag tycker om de som skjutsar på cykelsadeln när pakethållaren är trasig. De som lånar ut sin jacka när det är kallt och man har glömt sin egen hemma.

9 kommentarer:

  1. jag tycker om samma killar som du!

    SvaraRadera
  2. har skaffat en ny blogg, en blogg vid sidan om. en hemlig blogg. som en absolut privat dagbok, med några få läsare.

    http://worldinmyeyes.webblogg.se
    (säg till om du vill ha access.)

    SvaraRadera
  3. Sånna killar gillar jag också. Men det finns alldeles för få sånna och alldeles för många som tittar sådär.

    SvaraRadera
  4. su: Åh, det tycker jag låter himla bra!

    sarah:Åh, så modigt av dig. Jag vill hemskt gärna ha access, om du vill. Exakt hur får man det?

    dimmigadagar: Jag vet inte hur sant det är. Men det är min sanning och jag tycker att det låter bra att du håller med mig!

    Anna: Åh, ibland tycker jag också att det verkar finnas alldeles för få sånna killar. Men jag vet inte, kanske är det vi som letar för dåligt. Jag hoppas att det är så i alla fall.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också sånna killar. Tutande och blickar är ingenting för mig. Jag blir bara äcklad.

    Jag träffade en sån kille en gång. Mitt hjärta dunkade alltid lite snabbare när han var i samma rum. Synd att jag, precis som nu, inte vågade. Platoniskt var det och förblev så. Men det är väl så det blir när någon beter sig på ett sätt man inte är van vid.

    SvaraRadera
  6. åh, så fint. jag gillar dem också, de där killarna.

    SvaraRadera
  7. Josefine: Jag blir också hemskt äcklad av sånna killar. Oftast mest rädd. Jag har också träffat fina killar som jag önskar att jag hade vågat något med. Det är hemskt dumt att man inte vågar, men jag hoppas att du ska göra det en dag.

    Sally: Åh, det är vi så många som gör.

    SvaraRadera