tisdag 4 augusti 2009

Etthundrasextiofyra

Idag lever över 6,6 miljarder människor på jorden. Det gör mig så väldigt liten. Jag brukar tänka på det ganska ofta, hur obetydlig en människa kan vara. Det gör mig himla förvirrad.

Ibland blir jag väldigt glad när jag tänker på det, för att det är otroligt hur en människa kan göra så stor skillnad. Men mest blir jag bara rädd. För jag vill ju också göra skillnad och det känns så svårt. Hur kan jag, bland 6,6 miljarder andra, spela roll?

Och det känns liksom lite hopplöst att spela roll för världen när jag inte ens kan spela roll för mig själv.

5 kommentarer:

  1. skriv. skriv för världen och gör skillnad. för det gör du, med dina ord.


    om jag får din mailadress kan jag skicka lösenord. (godkänner förstås inte den kommentaren så att andra kan se!)

    hjärta

    SvaraRadera
  2. åh, visst kan man känna sig så hemskt liten ibland. men vi får sörsöka fortsätta intala oss att vi spelar roll, allihopa. för det gör vi <3

    SvaraRadera
  3. sarah: Tack för din uppmuntran, tack för att du tycker så fint om mig! (och tack för att jag får ta del av din andra underbara blogg!)

    dimmigadagar: Det är så sant det du skriver. Och innerst inne bör alla veta att vi spelar roll. <3

    SvaraRadera
  4. alla spelar roll, precis som de övriga skriver här.
    Men försök tänka lite såhär :
    To the world you may be one person. But to one person you may be the world.

    Det är en fin tanke. Jag och en vän hade den gemensam. Ibland tänker jag på den, och min vän, när jag känner mig liten och obetydlig..

    Kram!

    SvaraRadera
  5. E~*: Det var himla fint tänkt! Kram

    SvaraRadera